Followers

Saturday, December 22, 2012

banyak orang bnyak ragam

kalau dulu time kecik-kecik kita seronok bermain dengan rakan-rakan sebaya kita tanpa fikir sikap dan perangai diorang.. kenapa sekarang bila dah besar, sikap dan perangai manusia itu lah yang menjadikan kita ada yang bergaduh la, salah faham la,buruk sangka la, iri hati la, dan macam-macam lagi penyakit hati yang sebolehnya boleh mengundang sengketa..

kenapa perlu ada semua sifat buruk tu?

lisa sendiri tak faham, apa yang diorang dapat dengan bersifat begitu?

kadang-kadang tu rasa macam nak katok sekor-sekor yang berperangai macam tu.. iri hati tak bertempat.. pentingkn diri sendiri.. lagi-lagi kalau dengan orang yang mempunyai kepentingan dan innocent je.. memang akan selalu dibuli la kan..

bila ditegur.. katanya

"dah aku memang macam ni.. hot tempered.. nak wat macam ne?"

so, ko fikir ko punya hot tempered je??? org lain punya hot tempered???
and biasanya orang macam ni kalau dilayan dan dilawan.. boleh jadi perang dunia.. sebab biasanya orang yang hot tempered ni pentingkan diri sendiri.. betol ke??? ke lisa silap??

hurmmm... kalau ikutkan setiap manusia ni ada had kesabaran masing-masing.. cuma yang bezanya macam mana cara manusia tu handle tahap kesabaran dia..

kalau ikut cara lisa, bila berdepan dengan orang yang macam ni, lisa akan buat tak tahu je.. malas nak layan.. boleh sakit hati dan jiwa.
yang penting, kena makesure yang kita tak bersalah la.. then buat tak tahu je.. biar dia layan dia punya emo tu.. nak lagi best.. psyco dia sikit.. guna ayat-ayat yang pedas.. then post kt fb ke tweet ke.. atau memana je la tempat yang kita tau dia akan baca..
tapi, kalau memang terbukti kita bersalah.. cepat-cepat mintak maaf.. jangan buat sampai orang cop kita ni bukan-bukan.. nanti jadi cerita lain plak.. huhuhu..


 

No comments:

Post a Comment